Сайт м. Бердичева
Бердичів - офіційний портал міста » Управління держземагенства інформує » Щодо прийняття закону «Про державний земельний кадастр»
 (голосів: 0)


Відповідно до новоприйнятого закону, Державний земельний кадастр – єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах Державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Важливо, що Державний земельний кадастр передбачає обов’язковості внесення відомостей про всі земельні об’єкти. Одним із базових принципів ведення кадастру є відкритість та доступність відомостей, загально прийнятті механізми одержання, поширення і зберігання інформації.

З вищевикладеного випливає наступне: «тепер кожен із громадян може знати – чи приватизована земельна ділянка, чи є приватним пляж, чи повинен він сплачувати через прохід територією», «і полегшиться доступ громадян до інформації про вільні земельні ділянки». А це й збільшення надходження до місцевих бюджетів від оренди земель, й подолання проблеми безробіття у сільській місцевості, й забезпечення відкритих земельних аукціонів. Дані державного земельного кадастру є основою для ведення містобудівного кадастру населених пунктів, кадастрів інших природних ресурсів – зазначає закон.

Метою ведення державного земельного кадастру є:
• гарантування прав власників і землекористувачів;
• регулювання земельних відносин та управління земельними ресурсами; організації раціонального використання та охорони земель;
• здійснення землеустрою; контролю за використанням та охороною земель;
обліку цінності земель у складі природних ресурсів;
• інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих фізичних та юридичних осіб;
• встановлення обґрунтованих розмірів плати за землю.

Функція кадастру – забезпечення інформацією за встановленим законом порядком власників та покупців земельних ділянок, а також органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судових та правоохоронних органів.
Прийняття Закону України «Про Державний земельний кадастр» є однією з умов припинення мораторію на відчуження земель сільськогосподарського призначення .

Зараз в Україні більше семисот організацій займаються веденням земельного кадастру, часто дублюючи функції, архівні дані тощо. Більш того, у багатьох областях, районах за відсутністю закону та нормативно-правових актів пов’язаних з ним, існують різні способи ведення земельного кадастру з різною системою координат, з власною програмою обробки інформації, а подекуди взагалі відсутня система кадастру, що дає можливість спекуляції землею та махінаціям з операціями купівлі-продажу тощо. Відсутність автоматизованої системи ведення кадастру суттєво гальмує земельну реформу в Україні.

Про необхідність скорішого прийняття закону про кадастр говорять всі, тому що вже давно назріла необхідність приведення відповідно до міжнародних стандартів і сучасних вимог ведення земельно-правових відносин в економічно розвинених державах. Адже наша держава прагне вступити до Євросоюзу. Без Закону про кадастр не можливі нормальні цивілізовані стосунки між власником земельної ділянки та установами, що здійснюють операції по оренді, приватизації, продажу, успадкуванню нерухомого майна.

Саме відсутність Законів «Про ринок землі» та «Про кадастр» сприяє різноманітним махінаціям і корупції в сфері одержання права власності на земельну ділянку, незалежно від її розміру.

Закон України «Про земельний кадастр» вирішує ряд наболілих проблем агропромислового комплексу. Ухвалення закону про земельний кадастр свідчить про те, що Уряд та Міністерство аграрної політики та продовольства послідовно виконують свої обіцянки щодо завершення проведення земельної реформи. Закон принциповий, оскільки він відповідає на велику кількість проблемних питань, які були накопичені в галузі. Він має соціальне, юридичне та економічне значення.

Закон містить принципово нові положення. Насамперед, спрощена процедура реєстрації земельної ділянки власником. Передбачено, що аналіз документів робитиметься виключно районними або міськими територіальними органами. При цьому закон визначає, що земельна ділянка в земельному кадастрі повинна бути зареєстрована протягом 14 робочих днів з моменту подання всіх необхідних документів. Сама реєстрація максимально спрощена, і вона, за великим рахунком, зводиться до присвоєння земельній ділянці кадастрового номеру. Також передбачена відмова від державних актів на паперових носіях як основного документа, який буде засвідчувати право приватної власності. Натомість будуть використовуватися електронні носії.
Отже, закон все-таки мусить бути. Інакше не буде кадастру і держава не зможе рухатися в напрямку розвитку ринку земель, а Україна й надалі лишатиметься країною незавершеної земельної реформи…



Статтю підготував: головний спеціаліст сектору Державного земельного кадастру відділу Держкомзему у м. Бердичеві - Гетенок І.В.

Опубліковано: Міський діловий тижневик «Ріо-Бердичів» №60 (920) від 02.08.2011




Теги
admin01630
Інформація
"Гості" не можуть коментувати дану новину.
Офіційна сторінка м. Бердичева
Redesign by MMD

© Бердичів - 2013 Всі права захищено.


Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать БМР та охороняються законом України
"Про авторське право і суміжні права".
При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове.