Сайт м. Бердичева
ОСББ
Інформація станом на 21. 11. 2018

Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків міста Бердичева


          В місті Бердичеві створено, зареєстровано і самостійно здійснює господарську діяльність 159 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, які охоплюють 183 житлових будинки. В них розташовано 11 281 квартири, загальною площею 589,9 тис.кв.м, що становить 54,3% від усієї загальної площі житлового фонду міста.
          Для порівняння на балансі та обслуговуванні :
          - приватного підприємства „Житлоремекс 2” залишилось 161 будинок, загальною площею 96,4 тис.кв.м, квартир – 2 100;
          - МК ВЖРЕП № 7 - 296 будинків, загальною площею 400,3 тис.кв.м, квартир – 8 457.

          Суттєвою особливістю Бердичівських об’єднань співвласників є те, що вони всі самостійно утримують, обслуговують та ремонтують своє будинкове господарство за кошти-внески мешканців; самостійно ведуть бухгалтерський облік та фінансову звітність; самостійно приймають рішення на зборах з тих чи інших проблемних питань.
          Керує багатоквартирним будинком ОСББ - правління на чолі з головою, контролює їх діяльність - ревізійна комісія. Члени правління та члени ревізійної комісії обираються на загальних зборах з числа співвласників будинку.


          Нещодавно ще в декількох житлових будинках міста відбулися загальні збори, на яких співвласники прийняли рішення створити ОСББ, серед них: вул. Європейська, 32, 63, 65/1; вул. М.Грушевського, 22; вул. Вінницька, 19.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО СТВОРЕННЯ ОСББ

          ОСББ - це окрема юридична особа, яка має свій Статут, адресу, власне найменування та особисті реквізити (ідентифікаційний код, печатку, рахунок в установі банку). Об’єднання є неприбутковою організацією.
          ОСББ – це єдина можливість для власників квартир та власників нежитлових приміщень багатоквартирного будинку спільно управляти загальним майном, утримувати його, обслуговувати та ремонтувати за власні кошти-внески самих співвласників (квартплату).
Закон України „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” від 14.05.2015 № 417-УШ надає визначення для всіх власників квартир та власників нежитлових приміщень – співвласники спільного майна багатоквартирного будинку (ст.4 п.2).
          А спільне майно багатоквартирного будинку - це приміщення загального користування (у тому числі допоміжні: сміттєкамери, підвали, горища, шахти і машинні відділення ліфтів, колясочні, комори); несучі та огороджувальні конструкції будинку; механічне, електричне та сантехнічне обладнання; прибудинкова територія.
Згідно ст. 10 Закону України „Про приватизацію державного житлового фонду” власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку та прибудинкової території”.

Як створити ОСББ

          Крок ПЕРШИЙ: Створити „ініціативну групу”.
          Серед активних співвласників будинку утворюється „ініціативна група” (не менше 3 осіб), яка добровільно на громадських засадах бере на себе такі зобов’язання:
          - вивчити Закони України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”, „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” та Типовий Статут ОСББ;
          - провести інформаційно-роз’яснювальну роботу серед співвласників будинку з питання створення ОСББ;
          - підготуватись до проведення загальних зборів, надати співвласникам будинку повідомлення про дату та час проведення зборів (за 14 днів), розвісити оголошення про збори біля входів у під’їзди;
          - скликати та провести загальні збори;
          - оформити Протокол зборів, підготувати Статут ОСББ (на основі Типового Статуту).

           Крок ДРУГИЙ. Проведення установчих зборів.
          Ініціативна група розпочинає збори співвласників і пропонує присутнім обрати голову зборів та секретаря.
          Обраний голова зборів оголошує питання порядку денного:
          - створення у будинку юридичної особи - ОСББ, його назва;
          - затвердження Статуту об’єднання відповідно до Типового Статуту;
          - вибори членів правління та його голови; вибори членів ревізійної комісії;
          - визначення розміру внеску на утримання будинку (тарифу на послуги з утримання будинку та прибудинкової території).
          На зборах кожне питання окремо розглядається, обговорюється, виноситься на голосування. Рішення зборів вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир та власники нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 51% від загальної площі всіх квартир та приміщень будинку. Рішення зборів оформляється Протоколом, який підписується усіма присутніми на зборах співвласниками („за”, „проти”, „утримався”). Після зборів проводиться (протягом 15 днів) письмове опитування тих співвласників, які з різних причин не були присутні на зборах, щоб врахувати думку кожного власника квартири чи власника нежитлового приміщення. Протокол зборів в трьох примірниках підписується головою зборів та секретарем.

          Крок ТРЕТІЙ. Державна реєстрація ОСББ.
          Обраний на загальних зборах голова правління ОСББ подає до державного реєстратора такі документи: Протокол зборів співвласників з підписами мешканців будинку, Статут ОСББ.
          Дане об’єднання набуває статусу юридичної особи після проведення державної реєстрації і отримання „Витягу з державного реєстру”.
          Після реєстрації голова правління подає заяву на ім’я міського голови з проханням передати даний житловий будинок з балансу житлово-експлуатаційного підприємства (МК ВЖРЕП № 7 чи ПП „Житлоремекс 2”) на баланс створеного у будинку ОСББ для подальшого самостійного утримання та обслуговування.
          Допомогу в оформленні цих документів надають спеціалісти управління житлово-комунального господарства (кабінет № 49, тел. 2-22-43).

          Крок ЧЕТВЕРТИЙ. Продовження реєстрації в інших установах.
          У міському відділі статистики необхідно отримати довідку „Про включення ОСББ до державного реєстру”, а в Державній податковій інспекції - довідку „Про включення ОСББ до реєстру неприбуткових організацій”. Потім замовити печатку з власними реквізитами ОСББ.
          Голова за погодженням з членами правління приймає на роботу необхідний штат працівників: бухгалтера, двірника, прибиральницю.
          Разом з бухгалтером відкривають в установі банку розрахунковий рахунок ОСББ для сплати платежів.

          Крок П’ЯТИЙ. Передача житлового будинку з балансу ЖЕКу на баланс ОСББ.
          Передача житлового будинку з балансу обслуговуючого підприємства на баланс ОСББ відбувається згідно акту приймання-передачі, який оформляється під час передачі будинку. Для оформлення такого акту утворюється відповідна комісія у складі: представників попереднього балансоутримувача будинку та співвласників, що будуть здійснювати управління будинком (тобто членів правління ОСББ). Комісію очолює представник сторони, що приймає (тобто голова правління ОСББ). Комісія обстежує будинок і визначає його технічний стан, а результати огляду викладаються в акті приймання-передачі. Акт сторонами підписується і скріплюється печатками.
          Під час передачі житлового будинку з балансу на баланс передається: технічна документація (інвентарна справа на будинок, поверхневі плани, план земельно ділянки, схеми внутрішньобудинкових мереж, паспорти ліфтового господарства, протоколи виміру ізоляції електромереж, креслення контурів заземлення, акти перевірок димових та вентиляційних каналів); документи бухгалтерського обліку та звітності, облік мешканців; картки реєстрації та інше.
          Після приймання будинку голова від імені ОСББ укладає відповідні договори з: Бердичівським РЕМ (на постачання електроенергії для освітлення місць загального користування); МКАРС (для обслуговування внутрішньо-будинкових мереж води, каналізації, опалення, електромереж); спеціалізованим підприємством (для технічного обслуговування ліфтів і ліфтового обладнання).

           Крок ШОСТИЙ. Початкове планування діяльності з управління багатоквартирним будинком.
          Для забезпечення належного утримання та обслуговування житлового будинку правління ОСББ одразу після підписання акту приймання-передачі:
          - організовує роботу з прибирання дворової території та під’їздів (для цього приймає на роботу двірника та прибиральницю);
          - організовує роботу з бухгалтерського обліку та фінансової звітності (приймає на роботу бухгалтера);
          - організовує прийом мешканців з різних питань та видачі довідок (знаходить приміщення у будинку та визначає дні і години прийому);
          - організовує проведення засідання членів правління протягом року;
          - складає плани робіт з ремонту будинку та робіт з благоустрою прибудинкової території на поточний рік.

          Якщо в ході проведення організаційних заходів зі створення у багатоквартирному будинку ОСББ виникли труднощі чи запитання, потрібна консультація – звертайтеся до управління житлово-комунального господарства (кабінет № 49, тел. 2-22-43).
Офіційна сторінка м. Бердичева
Redesign by MMD

© Бердичів - 2013 Всі права захищено.


Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать БМР та охороняються законом України
"Про авторське право і суміжні права".
При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове.