Сайт м. Бердичева
ОСББ
Інформація станом на 06. 12. 2017

Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків міста Бердичева



          В місті Бердичеві створено, зареєстровано і самостійно здійснює господарську діяльність 154 об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, які охоплюють 178 житлових будинків. В них розташовано 11 213 квартир, загальною площею 579,6 тис.кв.м, що становить 54% від усієї загальної площі багатоквартирного житлового фонду міста. Це переважно 5-ти та 9-ти поверхові будинки.
          Для порівняння на балансі та обслуговуванні :
          - приватного підприємства „Житлоремекс 2” залишилось 164 будинки, загальною площею 98,6 тис.кв.м, квартир – 2 144;
          - МК ВЖРЕП № 7 - 297 будинків, загальною площею 400,8 тис.кв.м, квартир – 8 465.

          На теперішній час в новозбудованому 10-ти поверховому будинку по вул. Шевченка, 20/1 створюється ОСББ „Шевченківський-20/1”. Нещодавно, 11 листопада, відбулись загальні збори „пайовиків”, які вклали свої кошти в будівництво цього будинку і після оформлення документів стануть власниками квартир, а значить – співвласниками будинку.
          На зборах майбутні власники житла прийняли рішення – не передавати будинок на баланс житлово-експлуатаційному підприємству для подальшого обслуговування, а самостійно утримувати та обслуговувати будинкове майно, створивши ОСББ.

          Родзинка Бердичівських об’єднань у тому, що вони всі самостійно утримують, обслуговують та ремонтують своє будинкове господарство; самостійно ведуть бухгалтерський облік та фінансову звітність.
          Керує житловим будинком ОСББ правління на чолі з головою, контролює їх діяльність - ревізійна комісія. Члени правління та члени ревізійної комісії обираються на загальних зборах з числа співвласників будинку.


          ОСББ мають багато переваг над існуючою формою управління житлом. Одна з них - співвласники будинку самі визначають розмір своєї плати на утримання будинкового господарства і на загальних зборах затверджують тариф на послуги з утримання будинку та прибудинкової території. Члени правління ОСББ разом з співвласниками вирішують – куди краще вкласти свої кошти „квартплати”, тобто який ремонт у будинку і ким виконати в першу чергу. Голова правління знаходить виконавців робіт з того чи іншого ремонту, щоб покращити технічний стан будинку та його конструктивних елементів: покрівлі, даху, ліфтів, під’їздів, підвалу, козирків входів, мереж живлення (водопостачання, водовідведення, опалення) тощо.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО СТВОРЕННЯ ОСББ


          ОСББ - це об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.
          ОСББ називають по-різному: громадською організацією, товариством, спілкою, органом самоорганізації населення, альтернативою ЖЕКу...
          Насправді, ОСББ – це єдина можливість для власників квартир та власників нежитлових приміщень будинку спільно управляти загальним майном, утримувати його, обслуговувати та ремонтувати за власні кошти самих співвласників будинку.

          Закон України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” дає визначення:
          „Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку – юридична особа, створена власниками для сприяння управління, утримання і обслуговування неподільного та загального майна будинку”.

          Неподільне майно – це неподільна частина житлового будинку, яка складається з допоміжних приміщень, конструктивних елементів, технічного обладнання.
          Допоміжні приміщення - це сходові клітини під’їздів, коридори, колясочні, кладові, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери, технічні приміщення.
          Конструктивні елементи будинку - фундамент, зовнішні та внутрішні стіни, міжповерхові перекриття, дах, покрівля, вікна, двері.
          Технічне обладнання будинку - інженерні комунікації та технічні пристрої, загальні будинкові мережі тепло-, водо-, газо-, електропостачання, бойлерні та елеваторні вузли, вентиляційні та димові канали, обладнання ліфтів, щити електропостачання, елементи благоустрою.

          Згідно ст. 10 Закону України „Про приватизацію державного житлового фонду” власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку та прибудинкової території”.

Як створити ОСББ


          Крок ПЕРШИЙ: Створити „ініціативну групу”.
          Серед активних співвласників будинку утворюється „ініціативна група” (не менше 3 осіб), яка добровільно на громадських засадах бере на себе такі зобов’язання:
- вивчити Закони України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”, „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”;
- провести інформаційно-роз’яснювальну роботу серед інших співвласників будинку з питання створення ОСББ;
- підготуватись до проведення загальних зборів, надати співвласникам будинку повідомлення про дату та час проведення зборів (за 14 днів), розвісити оголошення про збори біля входів у під’їзди;
- скликати та провести установчі збори;
- оформити Протокол зборів, підготувати Статут ОСББ (на основі Типового Статуту).

          Крок ДРУГИЙ. Проведення установчих зборів.
          Ініціативна група розпочинає установчі збори і пропонує присутнім обрати голову зборів та секретаря.
          Обраний голова зборів оголошує питання порядку денного:
- створення у будинку юридичної особи - ОСББ, його назва;
- затвердження Статуту об’єднання відповідно до Типового Статуту;
- вибори членів правління та його голови; вибори членів ревізійної комісії;
- визначення розміру внеску на утримання будинку „квартплати” (тариф на послуги з утримання будинку та прибудинкової території).
          На установчих зборах кожне питання окремо розглядається, обговорюється, виноситься на голосування. Рішення зборів вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир та власники нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 51% від загальної площі всіх квартир та приміщень у будинку. Рішення зборів оформляється Протоколом, який підписується усіма присутніми на зборах співвласниками („за”, „проти”, „утримався”). Після зборів ініціативна група проводить письмове опитування тих співвласників, які з різних причин не були присутні на зборах, щоб врахувати думку кожного власника квартири чи власника нежитлового приміщення. Протокол в трьох примірниках підписується головою зборів та секретарем. Результати голосування та письмового опитування до Протоколу зборів додаються.

          Крок ТРЕТІЙ. Державна реєстрація ОСББ.
          Обраний на загальних зборах голова правління ОСББ подає до державного реєстратора установчі документи: Протокол установчих зборів з підписами співвласників будинку, який нотаріально завіряється (підписи голови зборів та секретаря); Статут ОСББ.
          Дане об’єднання набуває статусу юридичної особи після проведення державної реєстрації і отримання „Витягу з державного реєстру”.
          Одночасно голова правління подає заяву на ім’я міського голови з проханням передати даний житловий будинок з балансу досі обслуговуючого житлово-експлуатаційного підприємства на баланс створеного у будинку ОСББ для подальшого самостійного утримання.
          Допомогу в оформленні цих документів надають спеціалісти управління житлово-комунального господарства виконкому (кабінет № 49, тел. 2-22-43).
          Крок ЧЕТВЕРТИЙ. Продовження реєстрації в інших установах.
          У міському відділі статистики необхідно отримати довідку „Про включення ОСББ до державного реєстру”, а в Державній податковій інспекції - довідку „Про включення ОСББ до реєстру неприбуткових організацій”. Потім замовити печатку з власними реквізитами ОСББ та відкрити в установі банку розрахунковий рахунок, на який співвласники будинку будуть сплачувати свої кошти-внески. На цей час голова правління приймає на роботу бухгалтера, з яким разом завершують процес реєстрації ОСББ, оформляють та нотаріально завіряють „зразки підписів та печатки об’єднання” для банку.
          Всі документи, оформлені під час створення та реєстрації ОСББ, зберігаються у голови правління об’єднання - постійно.

          Крок П’ЯТИЙ. Передача житлового будинку з балансу ЖЕКу на баланс ОСББ.
          Рішення про вибір форми управління житловим будинком приймається на загальних зборах співвласників.
          Проаналізувавши існуючу форму утримання будинку і можливості житлово-експлуатаційного підприємства, що обслуговує будинок, збори можуть прийняти рішення про здійснення цих функцій самостійно. Реальні співвласники будинку, що згуртувалися в об’єднання, є найбільш зацікавленими у раціональному використанні своїх внесків і будуть прагнути впорядкувати та відремонтувати свій будинок якнайшвидше і якнайкраще. Бажаючих працювати в об’єднанні головою, бухгалтером, двірником, прибиральницею під’їздів, слюсарем і отримувати за свою працю заробітну плату (хоч і невеличку) можна знайти серед самих мешканців будинку. Розмір їх заробітної плати та графік роботи визначає правління ОСББ.

          Процедура передачі житлового будинку з балансу обслуговуючого підприємства на баланс ОСББ регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521 „Про порядок передачі житлового комплексу з балансу на баланс” та наказом Міністерства з питань ЖКГ від 02.02.2009 № 13 „Про затвердження Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд”.

          Постановою КМУ затверджений зразок Акту приймання-передачі, який оформляється під час передачі будинку. Для оформлення такого акту утворюється відповідна комісія у складі: представників попереднього балансоутримувача будинку та співвласників, що будуть здійснювати управління будинком (тобто членів правління ОСББ). Комісію очолює представник сторони, що приймає (тобто голова правління ОСББ). Комісія обстежує будинок і визначає його технічний стан, а результати огляду викладає в акті приймання-передачі.

          Під час передачі житлового будинку з балансу на баланс передається: технічна документація (інвентарна справа на будинок, поверхневі плани, план земельно ділянки, схеми внутрішньобудинкових мереж, паспорти ліфтового господарства, протоколи виміру ізоляції електромереж, креслення контурів заземлення, акти перевірок димових та вентиляційних каналів); документи бухгалтерського обліку та звітності, облік мешканців; картки реєстрації та інше.


          Крок ШОСТИЙ. Планування власної діяльності з управління багатоквартирним будинком.
          Для забезпечення належного утримання та обслуговування житлового будинку правління ОСББ протягом одного місяця після підписання акту приймання-передачі:
- організовує роботу з прибирання дворової території та під’їздів, для цього приймає на роботу двірника та прибиральницю;
- організовує роботу з бухгалтерського обліку та фінансової звітності, приймає на роботу бухгалтера;
- укладає договори з Бердичівським РЕМ (на електропостачання та освітлення місць загального користування у будинку); з МКАРС або іншим підприємством (на обслуговування будинкових мереж водопровідно-каналізаційних, теплових, електромереж);
- організовує прийом мешканців будинку з різних питань та видачі довідок (знаходить приміщення та визначає дні і години прийому);
- складає план проведення засідань членів правління протягом року;
- складає план робіт з благоустрою території та ремонту будинку на поточний рік.
Офіційна сторінка м. Бердичева
Redesign by MMD

© Бердичів - 2013 Всі права захищено.


Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать БМР та охороняються законом України
"Про авторське право і суміжні права".
При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове.