Сайт м. Бердичева
ОСББ
Інформація станом на 05. 12. 2014

Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків міста Бердичева


В місті Бердичеві створено і самостійно функціонує 86 об’єднань співвласників у 92-х багатоквартирних будинках, де розташовано 5 тис. 091 квартири, загальною площею 265,2 тис.кв.м, а проживає 12,5 тис. мешканців.
Це переважно 5-ти та 9-ти поверхові будинки, але останнім часом власники квартир створюють ОСББ і у невеликих житлових будинках.

У період 1998-2001 роки всі житлово-будівельні кооперативи міста (ЖБК) реорганізовані в ОСББ, а це 32 багатоквартирні будинки, які вже декілька десятків років доглядають за своїм спільним будинковим майном, обслуговують будинки і проводять капітальні ремонти.

Прикладом дбайливого ставлення до проблем у будинках є ОСББ, що раніше були ЖБК: „Довіра”(вул.Вінницька, 67); „Ялинка-6”(вул. Фрунзе, 6); „Барвінок-7” (вул. Фрунзе, 7-а); „Маяк” (пров. Котляревського, 10); „Перемога” (вул. Житомирська, 51); „Вимпел-1”(вул. Б.Хмельницького, 3-а); „Вимпел-2” (вул. Європейська, 15); „Вимпел-3” (вул. Шевченка,25-а блок А); „Вогник-8” (пров. Поштовий, 8-а).

Створенням об’єднань у своїх будинках зайнялися і мешканці колишніх гуртожитків. Міська влада своїм рішенням змінила статус будівлі „гуртожиток” на „житловий будинок”, мешканці отримали можливість приватизувати займані кімнати і організували об’єднання.

Вже багато років успішно господарюють 9 ОСББ, які раніше були гуртожитками: „Цукровик-14 (вул.Червона, 14); „Рафінадник-18” (вул. Червона, 18); „Стара фортеця-21” (вул. К.Маркса, 21/31); „Квітневе-20” (вул. Низгірецька,20); „Чайка-3” (вул.Урицького, 3); „Сонечко-16” (провулок 10-ої П’ятирічки, 16); „Надія-52” (вул. Мучна, 52-а); „Людмила” (КІМа, 26-б); „Молодіжний-12” (вул. Житомирська, 12).

У 2014 році в колишньому гуртожитку ВАТ „Бердичівський цукрорафінадний завод” по 2-ому провулку Червоному, 23, а на теперішній час – це житловий будинок, мешканці теж створили ОСББ „Лаванда-23”.
В процесі створення об’єднання ще в один колишній гуртожиток по вул. Толстого, 20.

У 22-х багатоквартирних будинках відомчого житлового фонду, підприємства яких збанкрутили і передали ці будинки до комунальної власності територіальної громади міста, вже створені ОСББ, які теж вдало самостійно господарюють.
Гарним прикладом доброго утримання будинків та їх прибудинкових територій колишнього відомчого житлового фонду є такі ОСББ: „Будівельник” (вул. Дзержинського, 17-а); „Калина” (вул. Ломоносова, 19); „Березневе”(вул.Раскової, 34); „Струмок”(вул. Червона, 26); „Еліта-Бердиш” (вул.Чорновола, 15); „Холодок-62”(вул.Володарського, 62); „Наша оселя-12” (вул. Низгірецька, 12-а).

29 об’єднань створено у житловому фонді, який раніше перебував на балансі житлово-експлуатаційних підприємств міста (ДВЖРЕП № 1, 2, 5; МК ВЖРЕП № 3, 6, 7). Після передачі будинків з балансу ЖЕКів на баланс ОСББ розпочалось їх самостійне життя з обслуговування та утримання.
Прикладом таких ОСББ є: „Теремок”(вул.Луппова, 10); „Єдина родина (вул.Луппова, 14); „25-ий Квартал” (вул. Вінницька, 25); „Шанс” (вул.Житомирська,20/1); „Ясен-23”(вул.Житомирська,23); „Криниченька-14” (вул. Садова, 14); „Бузок-7” (вул. С.Сломницьких, 7); „Любисток-9” (вул. С.Сломницьких, 9); „Центр-23” (вул.Шевченка, 23); „Соняшник” (вул. Шевченка, 25-а); „Оберіг-4” (вул. Чехова, 4) та інші.
Ініціативні групи мешканців ще чотирьох багатоповерхівок спланували найближчим часом провести загальні збори на предмет створення об’єднання, щоб прийняти житлові будинки на баланс ОСББ для подальшого самостійного утримання з метою покращення їх санітарного та технічного стану, створення більш комфортних умов для проживання.

„Ефективний власник житла - це самі мешканці будинку. Люди вже усвідомили, що ставши власниками своїх квартир вони одночасно стають співвласниками всього будинку, його майна, конструктивних елементів, мереж живлення, прибудинкової земельної ділянки, що знаходиться у спільному користуванні. І доглядати за усім цим господарством потрібно спільно всім разом! ”, - говорить начальник управління ЖКГ Олег Миколайович Повійчук, який мешкає в ОСББ „Барвінок – 7”.

Родзинка Бердичівських ОСББ полягає у тому, що всі створені об’єднання самостійно господарюють, утримуючи на своєму балансі весь житловий комплекс, самостійно ведуть фінансово-господарську діяльність і не залежать від управляючих кампаній та підприємств.

Керівництво об’єднанням здійснює правління на чолі з головою, які обираються на загальних зборах з числа мешканців. Правління займається всією поточною діяльністю ОСББ, для чого приймає на роботу штатних працівників: бухгалтера (для ведення обліку, звітності, нарахувань); двірника (для прибирання прибудинкової території); прибиральницю (для підтримання задовільного санітарного стану у під’їздах).
Для обслуговування та ремонту внутрішньобудинкових мереж живлення (опалення, водопостачання, водовідведення, електропостачання) правління ОСББ заключає договір з міською комунальною аварійно-рятувальною службою (МКАРС) або іншою організацією, працівники якої обслуговують та ремонтують будинкові інженерні комунікації. За таких обставин відпадає необхідність утримувати на роботі слюсаря чи електрика.
Але деякі об’єднання приймають на роботу слюсаря і самотужки виконують всі необхідні ремонтні роботи, і тільки на випадок аварії – викликають працівників МКАРС.

ОСББ мають багато переваг над існуючою формою управління житлом. Одна з них - фінансова допомога з міського бюджету на проведення капітального ремонту тих чи інших конструктивних елементів будинку чи мереж живлення.
За кошти міського бюджету у 2014 році виконаний капітальний ремонт внутрішньобудинкових проїздів та тротуарів в ОСББ „Криниченька-14” (вул. Садова, 14) та ОСББ „Струмок” (вул. Червона, 26), вартість виконаних робіт складає 150,8 тис.грн.
Проведений капітальний ремонт суцільної покрівлі в ОСББ „Швейник” (вул.Л.Карастоянової, 26); „Бузок-7” (вул. С.Сломницьких, 7); „Родина-40” (вул. Дзержинського, 40), освоєно 200 тис.грн. коштів бюджету міста.
А в двох ОСББ: „Любисток-9” (вул.С.Сломницьких, 9); „Левада-5а-27” (вул.Б.Хмельницького, 5-а, вул. Садова, 27) за міські кошти замінені будинкові мережі водопостачання та водовідведення на суму 87 тис.грн.
Не залишились поза увагою і дитячі ігрові майданчики. В минулому році у дворах 8-ми ОСББ міста встановлені нові ігрові майданчики типу „Малютка”, освоєно 104 тис. грн. коштів міського бюджету. Робота у цьому напрямку продовжується і ще два ОСББ „Супутник” (вул. Чкалова, 13-а) та „Вимпел-2” (вул. Європейська, 15) отримують нові ігрові майданчики, вартість яких для бюджету міста становить 36 тис.грн.
Також впорядковані і контейнерні майданчики. За бюджетні кошти тільки в цьому році в п’яти ОСББ влаштовані нові майданчики закритого типу на суму 48 тис.грн., а до кінця року на території ОСББ „Струмок” по вул. Червоній, 26 також буде встановлений контейнерний майданчик вартістю 20 тис.грн.
Всі ці заходи – суттєва підтримка для об’єднань співвласників. Тому, на наступний 2015 рік за кошти бюджету міста заплановано виконати ремонтні роботи вже в 17-ти ОСББ.

Всі об’єднання співвласників (і в період їх створення, і в подальшій діяльності) підтримуються міською владою, депутатами міської ради, управлінням житлово-комунального господарства.
Безпосередню допомогу в створенні об’єднання, консультації з питання проведення перших загальних зборів у будинку, а потім - оформлення всіх установчих документів надає головний спеціаліст управління ЖКГ (кабінет № 49 в приміщенні виконкому, 1 поверх, контактний телефон 2-22-43).


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО СТВОРЕННЯ ОСББ


ОСББ - об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.
ОСББ називають і громадською організацією, і органом самоорганізації населення, і спілкою, і об’єднанням громадян, і альтернативою ЖЕКу...
Насправді, ОСББ – це єдина можливість власників квартир будинку спільно володіти та управляти будинковим майном.

Закон України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” дає визначення: „Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку – юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна”.
Неподільне майно – це неподільна частина житлового комплексу, яка складається з:
- допоміжних приміщень (сходові клітини під’їздів, коридори, колясочні, кладові, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери, технічні приміщення);
- конструктивних елементів будинку (фундамент, стіни, міжповерхові перекриття, дах, покрівля, вікна, двері);
- технічного обладнання будинку (інженерні комунікації та технічні пристрої, загальні будинкові мережі тепло-, водо-, газо-, електропостачання, бойлерні та елеваторні вузли, вентиляційні та димові канали, обладнання ліфтів, щити електропостачання, елементи благоустрою на території).

Згідно ст. 10 Закону України „Про приватизацію державного житлового фонду” власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку та прибудинкової території”.
Тому мешканцям щомісяця нараховується плата - внесок на утримання та ремонт будинкового майна, обслуговування прибудинкової території, яку ми звикли називати „квартплата”, і власники квартир та власники нежитлових приміщень зобов’язані сплачувати нараховані їм внески.

Мета створення ОСББ.
Об’єднання створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та Статутом об’єднання.
В одному житловому комплексі може бути створене тільки одне об’єднання. Житловий комплекс – це єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою в установлених межах, розміщеним на ній жилим багатоквартирним будинком із спорудами та мережами.

Як створити ОСББ

Крок ПЕРШИЙ. Отримати інформацію.
Власники квартир багатоквартирного будинку, які вирішили створити об’єднання, можуть звернутися за консультацією до спеціалістів управління житлово-комунального господарства виконкому міської ради (площа Центральна, 1, кабінет № 49, конт.тел. 2-22-43) та ознайомитись з Законом України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” від 29.11.2001 №2866 – Ш.

Крок ДРУГИЙ. Створити ініціативну групу.
З метою здійснення організаційно-підготовчої роботи до проведення установчих зборів з питання створення ОСББ обирається „ініціативна група” не менше 3 особи, можна 5 - 7 чол. (мешканці будинку).
На ініціативну групу покладається вирішення завдань: збір інформації про власників квартир, власників нежитлових приміщень та їх орендарів; підготовка проекту Статуту; підготовка пропозицій щодо кандидатур членів правління та голови, членів ревізійної комісії; організація проведення перших установчих загальних зборів.

Крок ТРЕТІЙ. Провести установчі збори.
Ініціативна група визначає дату, місце, час проведення установчих зборів, готує перелік питань порядку денного і повідомляє про це усіх мешканців будинку (власників і наймачів квартир) та власників нежитлових приміщень за 14 днів до дати проведення зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі або вручається кожному власнику під розписку. Можна також розклеїти оголошення на під’їздах.
На установчі збори письмово запрошується представник житлово-експлуатаційного підприємства, на балансі якого перебуває будинок.
Для визначення кворуму у день проведення зборів ініціативна група реєструє всіх присутніх учасників установчих зборів. Кворум – це достатня для прийняття рішень кількість присутніх на зборах власників. Кворум наявний (збори правомочні), якщо на них присутні більше 50% власників. Кожний власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир у будинку, що перебувають у його власності.
За наявності кворуму ініціативна група відкриває установчі збори і пропонує присутнім обрати голову та секретаря зборів. Для їх обрання необхідна підтримка більшості присутніх власників.
Обраний голова установчих зборів оголошує питання порядку денного і пропонує проголосувати. Для затвердження порядку денного необхідно 2/3 голосів учасників зборів.
Питання порядку денного, які необхідно розглянути на установчих зборах: створення ОСББ; визначення назви об’єднання; затвердження Статуту; вибори членів правління та його голови; вибори ревізійної комісії; визначення форми подальшого управління нерухомістю (прийняття будинку на власний баланс ОСББ для самостійного утримання чи передачі будинку на баланс будь-якій організації для подальшого обслуговування).
Голова установчих зборів переходить до розгляду питань порядку денного. Кожне питання окремо висвітлюється, обговорюється присутніми, виноситься на голосування. Для прийняття рішення по кожному питанню необхідна підтримка 2/3 голосів присутніх на установчих зборах. Рішення зборів оформляється особистим підписом кожного власника „за” чи „проти” створення ОСББ.
За наслідками зборів оформляється Протокол в трьох примірниках, який підписується головою та секретарем зборів. Результат голосування „за” чи „проти” створення ОСББ до Протоколу установчих зборів додається.

Крок ЧЕТВЕРТИЙ. Провести державну реєстрацію ОСББ.
До управління житлово-комунального господарства (кабінет № 49) надається Протокол установчих зборів з додатком (список голосування). Спеціаліст управління допомагає оформити всі установчі документи, необхідні для проведення державної реєстрації. Голова правління ОСББ подає на ім’я міського голови заяву, в якій просить прийняти рішення виконкому про надання дозволу на створення у будинку об’єднання.
Після прийняття рішення виконкому, голова правління ОСББ подає до державного реєстратора установчі документи: 2 примірники оригіналу і 5 копій Статуту, Протокол установчих зборів з додатком, список мешканців будинку з даними по кожній квартирі та відміткою про приватизацію, реєстраційну карту Ф-1. Протягом 5-ти днів виконується державна реєстрація юридичної особи - ОСББ.

Крок П’ЯТИЙ. Продовжити реєстрацію ОСББ в інших організаціях.
Після проведення державної реєстрації необхідно у міському відділі статистики отримати довідку „Про включення до державного реєстру”, а в Державній податковій інспекції - довідку „Про включення до реєстру неприбуткових організацій”. Потім - замовити печатку з власними реквізитами ОСББ.

Крок ШОСТИЙ. Відкрити рахунок в установі банку.
Розрахунковий рахунок для сплати коштів (внеску на утримання будинку та прибудинкової території або квартплату) можна відкрити у будь-якій установі банку. Відкривати такий рахунок має право особисто голова правління. На цей час голова приймає на роботу бухгалтера, з яким разом завершують процес створення ОСББ. В банку голова та бухгалтер віддають отримані довідки, оформляють „зразки підписів та печатки об’єднання”, які завіряються нотаріально.
Всі документи, отримані під час створення та реєстрації ОСББ, зберігаються у голови об’єднання постійно.

Утримання житлового комплексу на балансі

Об’єднання після набуття статусу юридичної особи може:
- прийняти на власний баланс весь житловий комплекс і самостійно господарювати, здійснюючи діяльність з управління будинком;
- залишити будинок на балансі попереднього балансоутримувача, який утримував будинок до створення ОСББ, заключивши з ним договір;
- передати на баланс житловий комплекс будь-якій іншій юридичній особі (підприємству, організації) для подальшого управління.

Рішення про вибір форми управління житловим комплексом приймається на загальних зборах власників будинку.
Проаналізувавши існуючу форму обслуговування (до створення ОСББ) і внутрішні можливості обраного правління об’єднання, збори можуть прийняти рішення про здійснення цих функцій самостійно. Реальні співвласники будинку, що згуртувалися в об’єднання, є найбільш зацікавленими у раціональному використанні своїх коштів-внесків і будуть прагнути отримати якісні послуги з обслуговування та ремонту будинку, його конструктивних елементів та мереж живлення. Бажаючих для прибирання прибудинкової території та під’їздів можна знайти і серед мешканців будинку Розмір їх щомісячної заробітної плати та графік прибирання визначається на загальних зборах або це питання вирішує правління.

Передача житлового будинку з балансу на баланс

Процедуру передачі житлового будинку з балансу колишнього балансоутримувача на баланс ОСББ регулює постанова КМУ від 11.10.2002 № 1521 „Про порядок передачі житлового комплексу з балансу на баланс”. Цією постановою затверджений зразок акту приймання-передачі, який оформляється передаючою стороною. Для оформлення такого акту створюється комісія, яка обстежує конструкції будинку, визначає їх технічний стан, а результати обстеження викладаються в акті. Члени правління та голова ОСББ входять до складу такої комісії і підписують акт.
Під час передачі житлового комплексу з балансу на баланс передається: технічна документація (інвентарна справа на будинок, поверхневі плани, план земельно ділянки та зовнішніх мереж); документи бухгалтерського обліку; картки прописки-виписки мешканців тощо.
Акт складається у трьох примірниках, підписується членами комісії і скріплюється печатками сторін. Датою передачі житлового будинку з балансу на баланс є дата підписання акта приймання-передачі.

УТРИМАННЯ ЛІФТІВ В БАГАТОПОВЕРХОВИХ БУДИНКАХ

Стягнення плати за користування ліфтом

В ст. 66 Житлового кодексу України передбачено, що плата за користування житлом обчислюється відповідно до загальної площі квартири. Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій передбачено, що розмір тарифів з утримання будинків та прибудинкових територій визначається згідно з Типовим переліком послуг по кожному будинку окремо. До Типового переліку належать послуги з виконання ряду робіт, спрямованих на створення необхідних умов для проживання людей, забезпечення збереження будинків, покращення їх санітарного та технічного стану.
Одиницею для розрахунку тарифу на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій визначено 1 кв. м загальної площі квартири. Складовою цього тарифу є послуги з технічного обслуговування ліфтів.

Таким чином, стягнення плати за користування ліфтом, виходячи з 1 кв. м загальної площі квартири, відповідає вимогам чинного законодавства.
Слід зазначити, що мешканці платять не за користування ліфтом (поїздки), а за утримання та обслуговування одного із елементів загального майна будинку.
Тобто ліфт – це така ж сама частина будинку, як горище, підвал, під’їзд і мешканці платять не за поїздки, а за те, що ліфт працює.


Отже, мешканці беруть участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку та прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку. Якщо Вам належить більша за площею квартира - більша плата за послуги з утримання будинкового майна Вам нараховується.

Інколи власники квартир багатоповерхівок намагаються встановити свої правила нарахування оплати за послуги, тобто сплачувати за користування ліфтом окремо від послуг з утримання будинку і тут же вирішують сплачувати за ліфт відповідно до кількості проживаючих або прописаних громадян у квартирі. Бувають випадки впровадження іншої методики нарахування плати за ліфт, але все помилково.
Адже кількість проживаючих у квартирі може змінюватися, може бути, що у квартирі фактично проживає більше людей, ніж зареєстровано (прописано). Це потрібно постійно визначати і вираховувати.

А квадратний метр загальної площі квартири є сталою величиною і дає змогу рівномірно розподілити витрати. Тобто це плата не за користування ліфтом, а за участь у витратах на його утримання і обслуговування.
Отже, всі власники квартир чи нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, як співвласники будинку і одного з його елементів – ліфта, несуть відповідальність за справний стан і безпечну експлуатацію ліфтів і зобов’язані брати участь у витратах на його технічне обслуговування та експлуатацію незалежно від того, користуються вони ліфтом чи ні і на якому поверсі проживають.

Нарахування плати за послуги з утримання будинку та прибудинкової території, у тому числі і технічне обслуговування ліфтів, має здійснюватися на загальну площу належної Вам квартири.


На території міста Бердичева розташовано 46 житлових багатоквартирних будинків поверховістю 9 – 10 поверхів, які обладнані ліфтами в кількості 126 одиниць.

Ліфти в місті обслуговують такі спеціалізовані підприємства:

- ДП „Житомирліфт” ПСП „Вертикаль” - 25 будинків (76 ліфтів);
- ДП „Висота” ПСРП „ВКФ„Бердичівліфт” - 19 будинків (47 ліфтів);
- ПП „Житомирліфтремонт” - 2 будинки ( 3 ліфти).
Офіційна сторінка м. Бердичева
Redesign by MMD

© Бердичів - 2013 Всі права захищено.


Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать БМР та охороняються законом України
"Про авторське право і суміжні права".
При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове.